Update

De två senaste veckorna har det inte direkt hänt så jätte mycket. I tisdags bokade jag tid för hälsoundersökningen och jag fick tid klockan 9.00 den 3 juni. Hon jag pratade med sa att det egentligen var fullbokat de 3 närmaste veckorna men i och med att jag behövde den innan den 7 juni (tre veckor innan jag åker)så hittade hon som tur var en tid till mig. Skönt att jag fick en tid i alla fall! Inom kort planerar jag även att boka in ett beök hos tandläkaren vilket kan vara ganska bra.
Just nu är det bara brevet om visumet som jag går och väntar på, jag borde ju få reda på min tid snart med tanke på att det bara är 39 dagar kvar tills jag står på Landvetter med min resväska.


Natalie - Roligt att du vill åka iväg som au pair! Jag kommer ihåg när jag satt hemma framför datorn för ett år sedan och pratade med massa au pairer som åkte i somras om samma fråga som du har. Ja du, det är en lång historia. Det var från början tänkt att jag skulle åka med CC, det var den första organisationen jag hittade, de hade den bästa hemsidan och de var väldigt trevliga och skickade mail och ringde osv. Sen någon gång i höstas vet jag inte riktigt vad som hände, jag tänkte att STS verkar ju också vara en minst lika bra organisation och anmälde mig hos dem istället. När det sedan visade sig att jag inte skulle få börja med min ansökan hos dem förrän i mars (vilket jag gjorde nu ändå haha) så bestämde jag mig för att byta igen. Den här gången blev det SI och jag hann bli färdig med hela min ansökan där och var beredd att åka på intervju när de berättade för mig att de av någon anledning inte kunde godkänna alla mina barerfarenhetstimmar, vilket jag tyckte var väldigt märkligt för jag hade gott och väl timmar så det räckte. Efter den dagen bestämde jag mig för att åka med CC igen och det är jag väldigt glad att jag gjorde för annars hade jag ju aldrig matchas med den familjen jag ska till nu. Jag vet att det är en del som kan prata mycket dåligt om CC men det är ju även den största organisationen så det är ju även flest personer som åker med dem. Jag är i alla fall jättenöjd! Jag tycker inte att det har vart någon direkt skillnad mellan organisationerna, i slutändan är det ju egentligen bara så att det hjälper dig att hitta din familj. Väljer du att åka med CC så tror jag i alla fall att du kommer bli nöjd!   

Kommentarer
Postat av: Nathalie

TACK Emma! :) Ja, det är helt underbart att vara färdig! Men du klarar det. Det sista nu, sen är det över och då blir det USA! ;D

2010-05-22 @ 09:03:34
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

forstar det :) Innan jag akte raknade jag ner dagarna och kunde inte vanta :) Men du kommer marka att det gar fort, snart ar du pavag hem igen ;) Sa just nu har vi nedrakning till samma datum alltsa hahaha, det var ju lite kul. men jag vill inte att det ska ga fort ;) Faaan kan verkligen inte fatta att jag ska aka harifran :(

2010-05-22 @ 20:03:39
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0