Stockholm och Amerikanska ambassaden

Klockan kvart i ett på natten till i fredags ringde min väckarklocka, då hade jag försökt sova i ungefär 3 timmar men utan resultat. Jag gick upp och duschade, packade ihop det sista, la in allt i bilen och körde iväg för att hämta Rebecca där jag var framme runt tjugo i två. När vi hade packat in alla hennes saker i bilen åkte vi iväg för att hämta Sanne där vi var runt klockan två och efter det körde vi iväg mot Stockholm. Vi kom fram till Stockholmmässan i Älvsjö där vi parkerade bilen klockan halv sju, så själva bilresan tog 5 timmar och då gjorde vi även ett frukoststopp vid halv fyra på morgonen. När vi var i Älsjö gick vi med våran packning mot stationen och kom med ett tåg till Stockholms centralen runt klockan sju någon gång. På centralen träffade jag Karin och en till tjej och vi tog tunnelbanan lite närmare ambassaden (första gången jag åkte tunnelbana^^) och gick sista biten.

Ambassaden då.. kändes jätte onödigt. Det tog nog allt som allt lite mer än 3 timmar och då stod/satt/(sov) man i kö i ungefär 2 timmar och 55 minuter men nu är det avklarat i alla fall. Vi fick gå igenom en säkerhetskontroll, lämna alla papprena och sen ha en liten intervju där man fick lämna fingeravtryck och där tjejen bakom glaset frågade fem simpla frågar; vart ska du, hur många barn ska du ta hand om, är de tvillingar, hur gamla är de och hur mycket kommer du tjäna varje vecka? Ambassaden kändes väldigt amerikansk på något sätt.. Efter det gick vi till CC's kontor för ett förberedelsemöte som varade i ungefär en timme.

Den övriga tiden i Stockholm spenaderade jag, Sanne och Rebecca på massa olika saker. Vi åt, sov, åkte på sightseeing, tittade på bröllopet, tog massa kort, bar våra väskor alldelleds för långt, fick ont i fötterna!, och massa annat. Det var två väldigt fina dagar!

Kan nämna att jag var väldigt, väldigt trött på både ambassaden och CC mötet så varje gång jag satt ner på en stol höll jag på att somna, satt och nickade till hela tiden.. Tror inte riktigt att jag var mig själv i fredags kände mig lite som en levande zombie i och med att jag inte hade sovit på över 24 timmar.. :) 

Efter två väldigt långa dagar kom jag hem vid kvart i ett i natt och däckade i sängen fram till halv ett idag, det var skönt! :)









Kommentarer
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Oj, oj då förstår jag att du var trött. Jag gick upp vid fem på morgonen och var ändå helt slut, haha.. ;P Var kul att träffa dig i alla fall, IRL som att säga ;D Samtidgt som det kändes så konstigt att träffa folk som man bara haft kontakt med över internet. Kändes så bekant men ändå inte...Konstigt det där.. ;) Nu är dte inte långt kvar du! Lycka till, Emma!

2010-06-22 @ 21:40:17
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0