Vad var det då som hände

Ja men jag får väl ta och försöka berätta vad det är som har hänt nu då (efter klagomål från Malin). Jag sitter alltså hemma i Sverige igen. Det känns väldigt snopet, konstigt, tomt i och med att jag inte skulle vara här egentligen. Jag skulle spendera ett år på andra sidan atlanten vilket kan vara ganska svårt och jag hade förberett mig på att jag faktiskt skulle lämna Sverige och allt vad som finns här så det känns inte direkt bra att vara tillbaka igen. När jag var i USA och hade varit i familjen i några dagar kom jag ganska snabbt fram till att au pair inte var någonting för mig. Då kanske några tänker ”varför kom du inte på det innan du åkte iväg?” men det är en fråga som jag inte riktigt kan svara på. Det var ingenting för mig helt enkelt och det krävdes tydligen att jag åkte dit och provade på det för att förstå detta, synd bara att det kostade en hel del. Just nu kan jag inte riktigt förstå att det som jag har drömt om i år och dar redan är över, att det gamla livet bara ska fortsätta som vanligt i Sverige. Att jag åkte hem så fort kan komma lite som en chock, eller vad man ska säga, för vissa av er. Det här är det enda jag pratat om i flera år.. den här drömmen om att vara au pair blev helt enkelt inte sann. Dock älskade jag tiden som jag spenderade på Training School på Long Island. Det var så roligt att bo på det gamla colleget och prova på att leva lite college liv, önskar att det var så jag kunde haft det hela året istället. Jag är i alla fall jätteglad att jag valde att åka iväg och prova på det, att jag vågade åka. Nya äventyr väntar!

(Jag har redan börjat planera;) )


Kommentarer
Postat av: julia

åh vad synd!, men det är ju bra att du åkte hem iallafall om du inte trivdes som det:)

2010-07-23 @ 01:50:23
URL: http://juliasundstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0